Grugnina

Välkommen till bloggen Grugnina! I denna blogg kommer man kunna läsa om lite allt möjligt, men med huvudpunkt mina djur, mina intressen och Encaustic art som påbörjas seanre.

Något nytt

Kategori: Allmänt

I Fredags åt jag musslor för första gången i mitt liv. Det var både musslor som kokats/ångkokats i vitt vin och vanligt i vatten sedan stekta.

Jag tycker inte det smakade något speciellt måste jag säga. Hade lite större förväntningar på smaken efersom alla säger att det är såååå gott!!?

Jag tycker att det var som att tugga på en gummibit eller ett tuggummi och sedan hade eftersmaken besk räka! Då är det något som jag inte förstår. Varför äter man musslor när man lika gärna kan äta räkor? Det blir mindre att slänga, det är ett annat slag pyssel, t.ex att skala räkorna. Musslorna är ju reda öppnade och allt.

Mer underhållning med räkor!

Idag fick min mamma, som jobbar i manuella disken på en affär varuprover som vi skulle smaka och "betygsätta" eller snarare säga vad vi tycker om det.

Det blev middagen kväll.

Personligen tycker jag det är för mycket majonäs i dessa små maträtter(?) och för lite bröd eller hur man nu ska säga det. Även för stora. Fast de ser mycket vackra ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: