Grugnina

Välkommen till bloggen Grugnina! I denna blogg kommer man kunna läsa om lite allt möjligt, men med huvudpunkt mina djur, mina intressen och Encaustic art som påbörjas seanre.

En ny hobby... fast gammal

Kategori: Allmänt

För ca. 3 år sedan gjorde jag för första gången en konstform som heter Encaustic art. Det väckte ett intresse hos mig inom konst eftersom jag aldrig har varit bra på att rita/måla. 
Inom encaustic art använder du vaxblock och ett "strykjärn" (självklart papper). Du tar alltså och drar vaxblocket över strykjärnet så det smälter och drar sedan snabbt över pappret och det blir en vacker bakrund eller ett motiv!
Detta är något som en, ursäkta ordvalet, idiot kan göra. Alla kan detta då det aldrig kan bli fel eller fult. Det värsta som händer är att det inte riktigt blir som man tänkt sig!
 
Jag gjorde det senast för 3 år sedan och efter det har jag inte kunnat hitta sakerna till att göra encaustic art. Dvs, jag gjorde inte konsten hemma, utan på profilvalet i grundskolan.
Men igår hittade jag det och känner för att börja med det igen!
 
Får hoppas att paketet kommer snart...
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: